Jak wybrać dobre biuro nieruchomości?
Agencji nieruchomości jest wiele. Warto wiedzieć, na co zwrócić uwagę, jeśli zależy Ci na wybraniu tej, która najlepiej spełni Twoje oczekiwania. Kryteriów jest kilka i czasami dobrze jest skupić się tylko na jednym z nich.
Agent, który wie, co robi
Niezależnie od tego, jak dobrze promują się różne biura, zawsze wybieraj to, którego pracownicy posiadają odpowiednie kompetencje i doświadczenie. Jednym z głównych wyznaczników może być licencja pośrednika, która potwierdza posiadanie pewnej wiedzy. Co prawda od 2014 roku nie jest ona już wymagana, ale jednak nadal jej posiadanie świadczy o pewnym poziomie wiedzy.
Brak licencji nie przekreśla danego biura nieruchomości, jednak zawsze warto zapytać, czy któryś z jego pracowników takową posiada.
Umowa korzystna dla obu stron
Gdy wybierasz biuro nieruchomości, z którym podejmiesz współprace, zainteresuj się szczegółowymi warunkami współpracy. Sprawdź wielkość prowizji oraz warunki płatności, kiedy powinieneś ją wnieść oraz termin, w jakim powinieneś tego dokonać.
Bądź pewien, że biuro nieruchomości, które pracuje naprawdę sprawnie, będzie się cenić – w końcu wykonuje dobrą pracę. Z drugiej strony będzie utrzymywać warunki współpracy takie, by opłacały się obu stronom.
Płynność współpracy
Decydując się na współprace z konkretnym biurem nieruchomości, pamiętaj, że liczy się również jakość obsługi. Czy na zadane pytania uzyskujesz szybkie i precyzyjne odpowiedzi? Czy nie ma większych problemów z umawianiem spotkań na spotkanie z potencjalnym klientem? Te proste pytania mówią naprawdę wiele o biurze pośrednictwa nieruchomości.
Odpowiedzialność biura nieruchomości
Nawet najlepsze biura wiedzą, że warto zabezpieczyć się przed skutkami ewentualnych błędów. Wiedzą i nie oszczędzają na ubezpieczeniach. Dlatego też koniecznie sprawdź, czy wybrane przez Ciebie biuro posiada polisę OC. Unikaj biur, które próbują się obyć bez takowej.
Metody promocji
Dobre biuro nieruchomości nie ogranicza się tylko do ogłoszeń w serwisach dotyczących kupna, sprzedaży i wynajmu. Przeciwnie, stara się znaleźć jak najwięcej kanałów, za pomocą których będzie mogło promować zarówno siebie, jak i ogłoszenia swoich klientów. Działając w ten sposób szybciej dociera do zainteresowanych, a tym samym przyspiesza sukces swoich klientów i swój własny.
Przykładem działań może być aktywne prezentowanie ofert na portalach social media, ale też budowanie bazy wiedzy skierowanej do potencjalnych klientów. To drugie może wydać się dziwne, ale w praktyce jeśli agencja dzieli się wiedza, poważniejsi spośród potencjalnych klientów częściej będą się zgłaszać właśnie do niej. I to zarówno kupujący, jak i sprzedający nieruchomość. A to oznacza większe szanse na szybkie znalezienie nabywcy w przypadku sprzedających lub sprawniejsze wyszukanie lokalu, gdy chodzi o osoby zainteresowane nabyciem takowego.
Więcej, niż znalezienie nieruchomości
Dobre biura nieruchomości często robią coś więcej, niż tylko wskazanie konkretnych lokali. Oprócz tego udzielają też poradnictwa w zakresie formalności związanych ze zmianą praw własności. Ponadto część biur pomaga również w uzyskaniu kredytu, który ma sfinansować nabycie nieruchomości.
Źródło: RE/MAX Gold – mieszkania na sprzedaż.