Beata Pawlikowska prezentuje: Cywilizacja i jej największe kłamstwa
Dlaczego tak chętnie kupujemy suplementy diety? Jak wygląda produkcja chleba z supermarketu? Jakie szkody wyrządza w naszym organizmie biały cukier? Beata Pawlikowska odkrywa największe tajemnice przemysłu spożywczego. Poradnik „Największe kłamstwa naszej cywilizacji” ukaże się 22 kwietnia nakładem Wydawnictwa Burda Książki.
„Świat wielkich kłamstw” – to słowa, którymi Beata Pawlikowska określa naszą cywilizację. Cywilizację produkcji masowej, która wytwarza produkty kolorowe, smaczne i mające ułatwiać życie. Cywilizację, w której kultura narzuca zwyczaje żywnościowe, a producenci przekonują konsumentów o perfekcji produktów, ich składników oraz sposobu ich wytwarzania. Jednak czy ludzie na pewno wiedzą, co spożywają?
Beata Pawlikowska w książce „Największe kłamstwa naszej cywilizacji” postanowiła przeanalizować produkty i składniki, które są popularne, ale o których tak naprawdę niewiele wiadomo – m.in. syrop glukozowo-fruktozowy czy glutaminian sodu. Autorka bada również produkcję chleba, przetwórstwo olejów roślinnych czy masową produkcję mięsa. Poprzez proste przykłady uświadamia czytelnikom, że wcale nie są poinformowani o wszystkim tak, jak by się tego spodziewali, a całe społeczeństwo opiera się na domniemanej prawdzie. Przekonuje, że człowiek jest przez naturę tak zaprojektowany, aby być zdrowym, uniemożliwiają mu to jednak otaczające go fałszywe produkty i fałszywe komunikaty, które udają prawdę, chociaż nie mają z nią nic wspólnego.
Czasem myślę, że ludzkość w naszej części świata zatraciła się w pogoni za zyskiem. Wyprzedała wszystkie swoje diamenty, w zamian przyjmując tanie, plastikowe paciorki w hurtowych ilościach. Prawda zagubiła się w dżunglach bilansów zysków i strat. A my zostaliśmy w dżungli śmieci, na które ciągle ktoś nakleja kolorowe nalepki, żeby je lepiej sprzedać. Soki owocowe w kartonach, kremy przeciwsłoneczne z filtrem, przemysłowe hodowle mięsa, suplementy diety, syrop glukozowo-fruktozowy, biały cukier, aspartam, glutaminian sodu, oleje roślinne, alkohol, margaryna. Witaj w świecie wielkich kłamstw. – pisze Beata Pawlikowska w swojej książce.
O autorce:
Beata Pawlikowska – pisarka, podróżniczka, dziennikarka. Z pasją pisze i opowiada o podróżach, spełnianiu marzeń i odnalezieniu się w „dżungli życia”. Organizuje wyprawy do dżungli amazońskiej i w inne egzotyczne miejsca. Pisze książki, felietony i reportaże. Fotografuje. W Radiu ZET prowadzi audycję „Świat według Blondynki”. Autorka kilkunastu książek, w tym pierwszej polskiej książki opublikowanej przez National Geographic. Silna, samodzielna i odważna. Twierdzi, że te cechy pozwalają spełnić wszystkie marzenia, a jej recepta na osiągnięcie sukcesu to pasja poparta ciężką pracą, która pozwala osiągnąć mistrzostwo w dowolnej dziedzinie.
Nakładem Wydawnictwa Burda Książki w serii „W dżungli zdrowia” Beaty Pawlikowskiej ukazały się następujące tomy: „W dżungli zdrowia”, „Moje zdrowe przepisy”, „Moja dieta cud” oraz „Największe kłamstwa naszej cywilizacji”. Już wkrótce piąty tom z serii: „Największe skarby naszej cywilizacji”. Ukazały się również następujące tytuły: „W dżungli codzienności” i „Teoria bezwzględności”.
Dane wydawnicze:
Autor: Beata Pawlikowska, tytuł: „Największe kłamstwa naszej cywilizacji”, Wydawnictwo Burda Książki,
ISBN 978-83-7778-908-7, cena: 34,90 zł, format 125×185 mm, liczba stron: 350, oprawa twarda, data premiery: 22 kwietnia 2015 r.
O Wydawnictwie Burda Książki:
Wydawnictwo książkowe istnieje od ponad dziesięciu lat – wcześniej pod nazwą G+J Książki, od grudnia 2013 roku jako Burda Książki. W ofercie ma około 1200 tytułów. Rocznie wydaje 300 pozycji książkowych. To czołowy wydawca literatury pięknej i popularnej, którego oferta obejmuje ponad 300 tytułów (powieści, thrillery, poradniki, biografie, kulinaria i książki dla dzieci). W 2012 i 2013 roku wydawca otrzymał kolejno dwie statuetki Bestseller Empiku 2011 oraz statuetkę Bestseller Empiku 2012. Wydawnictwo książkowe National Geographic jest liderem w dziedzinie publikacji ilustrowanych. Katalog wydawniczy obejmuje literaturę podróżniczą, poradniki fotograficzne, przewodniki turystyczne, książki popularnonaukowe dla dzieci i dorosłych oraz albumy. W sprzedaży jest ponad 200 tytułów. Znakiem rozpoznawczym publikacji National Geographic jest nie tylko charakterystyczna żółta ramka, ale także doskonałej jakości zdjęcia najwybitniejszych fotografików na świecie. W styczniu 2014 Wydawnictwo Burda Książki otrzymało tytuł Wydawcy Roku 2013 w ramach corocznych nagród przyznawanych przez „Magazyn Literacki KSIĄŻKI” – najstarsze i największe pismo dotyczące branży wydawniczej w Polsce.
PR